Zarządzanie zespołem projektowym
-
Cel
Uczestnicy szkolenia uzyskają wiedzę na temat „twardych” elementów zarządzania zespołami projektowymi, które zawarte są w metodykach (np. PMBoK, Tenstep), jak i elementów „miękkich”, dotyczących m.in. kwestii przywództwa, motywowania, rozwiązywania konfliktów. Liczne ćwiczenia pozwolą sprawdzić umiejętność wykorzystywania zdobytej wiedzy w praktyce
-
Wymagania
Szkolenie skierowane do osób pracujących w zespołach projektowych, kierowników projektów, chcących zgłębić wiedzę z zakresu kompetencji niezbędnych do funkcjonowania w zespole.
-
Trener
Trener z wieloletnim doświadczeniem
-
Program
PLANOWANIE PRAC PROJEKTOWYCH – BUDOWA ZESPOŁU
– „Twarde” i „miękkie” elementy zarządzania
– Zarządzanie zespołem według metodyk zarządczych
– Cechy projektu
– Narzędzia i metody pozyskiwania członków zespołu projektowego
– Role projektowe
– Struktura podziału pracy
– Grupa a zespół
– Korzyści i niebezpieczeństwa z pracy w zespole
– Czynniki wpływające na efektywność zespołu
– Wielkość zespołu
– Model rozwoju zespołu
– Role zespołowe
– Różnice między dobrym i złym zespołem
REALIZACJA PROJEKTU – ZARZĄDZANIE ZESPOŁEM PROJEKTOWYM
– Pierwsze spotkanie zespołu
– Uszczegóławianie harmonogramu – ilu członków powinien liczyć zespół projektowy?
– Przydzielanie zadań do wykonania
– Rozliczanie z wykonania zadań
– Narzędzia i metody kształtowania zespołu
– Style kierowania zespołem
– Dojrzałość zawodowa pracowników
– Poziomy rozwoju pracowników
– Konflikty
– Style działania w sytuacjach konfliktowych
– Motywacja. Teorie motywacji
– Udzielanie informacji zwrotnej
– Zakończenie projektu
-
Metody pracy
- metody aktywizujące (burza mózgów, metoda przypadków, metoda kuli śnieżnej, gry symulacyjne, metoda insercji, debata, metoda okrągłego stołu, gra psychologiczna);
- dodatkowe materiały wizualne (filmy, prezentacje)
- różne metody pracy – w grupach, w parach, indywidualna, forum klasy;
-
W ramach uczestnictwa zapewniamy Państwu
- analiza potrzeb szkoleniowych
- próbka szkoleniowa w ramach przedstawionej oferty (na życzenie Klienta)
- przeprowadzenie szkolenia i zapewnienie doświadczonego trenera
- materiały szkoleniowe
- Serwis Kawowy & Lunch
- imienny certyfikat ukończenia szkolenia
- Szkolenie objęte Gwarancją Najwyższej Jakości Szkolenia
- Badanie satysfakcji uczestników
- Imienne Certyfikaty poświadczające udział w szkoleniu dla każdego uczestnika